facebook babyzonegr youtube channel twitter βρείτε μας στο pinterest! linkedin

Σύνδρομο Asperger

Σύνδρομο Asperger. Τα χαρακτηριστικά του συνδρόμου.

Σύνδρομο Asperger. Τα χαρακτηριστικά του συνδρόμου.

Πιθανά χαρακτηριστικά των παιδιών με Σύνδρομο Asperger

Εάν εντοπίσετε κάποιες από τις παρακάτω συμπεριφορές των παιδιών, θα πρέπει να απευθυνθείτε στον ειδικό για να διαπιστωθεί εάν το παιδί σας αντιμετωπίζει την διάγνωση του Asperger Syndrome.

  • Μιλάει με έναν τρόπο σαν ενήλικος ή σαν "πολυδιαβασμένο"
  • Χρησιμοποιεί υπερβολικά και με έμμονο τρόπο σωστή γραμματική;
  • Μιλάει υπερβολικά για αγαπημένα του θέματα και δείχνει μειωμένο ενδιαφέρον για τους άλλους;
  • Χρησιμοποιεί με επαναλαμβανόμενο τρόπο λέξεις ή φράσεις;
  • Δεν κατανοεί λεπτά έξυπνα αστεία που τα κατανοούν συχνά οι συνομίληκοί του;
  • Ερμηνεύει τις συζητήσεις με κυριολεκτικό τρόπο (δυσκολεύεται να κατανοήσει μεταφορές, ιδιωματισμούς, παροιμίες κλπ);
  • Έχει παράξενα χαρακτηριστικά φωνής (πχ τραγουδιστή φωνή, μονότονη φωνή κλπ);
  • Ενεργεί σαν να κατανοεί περισσότερα από αυτά που κάνει;
  • Συχνά ρωτά μη κατάλληλες προς την περίσταση ερωτήσεις;
  • Εμφανίζει δυσκολία στο να ξεκινήσει και να συνεχίσει μία συζήτηση;
  • Εμφανίζει περιορισμένες χειρονομίες (όταν μιλάει δεν χρησιμοποιεί χειρονομίες);
  • Αποφεύγει ή έχει περιορισμένη βλεμματική επαφή;
  • Έχει δυσκολία στην συσχέτισή του με άλλους (να μην εξηγείται από ντροπαλότητα, διάσπαση προσοχής ή απουσία αντίστοιχης εμπειρίας);
  • Εμφανίζει λίγες ή μη κατάλληλες για την περίσταση εκφράσεις προσώπου;
  • Δείχνει λίγο ή καθόλου ενδιαφέρον για τα άλλα παιδιά;
  • Προτιμά την παρέα με ενήλικες παρά με συνομηλίκους;
  • Έχει λίγους ή καθόλου φίλους;
  • Έχει μικρή ικανότητα ή δεν έχει την ικανότητα να κάνει και διατηρήσει φίλους;
  • Δείχνει ότι δεν σέβεται τον προσωπικό χώρο των άλλων;
  • Επιδεικνύει μειωμένο ενδιαφέρον στο τι λένε ή βρίσκουν ενδιαφέρον οι άλλοι;
  • Έχει δυσκολία να κατανοήσει τα αισθήματα των άλλων;
  • Δεν κατανοεί τους κανόνες κοινωνικής συμπεριφοράς (ευχαριστώ, παρακαλώ, αποχαιρετισμός κλπ);
  • Έχει δυσκολία να κατανοήσει κοινωνικούς κανόνες (πχ εναλλαγή σειράς σε συζήτηση, ευγένεια);
  • Δεν αλλάζει συμπεριφορά για να ταυτιστεί με τις ανάγκες του περιβάλλοντος (πχ φωνάζει στην Τάξη);
  • Μπλέκεται σε μη κατάλληλες συμπεριφορές σχετιζόμενες με ψυχαναγκασμούς ή ιδιαίτερα ενδιαφέροντα;
  • Εμφανίζει αντικοινωνική συμπεριφορά;
  • Εμφανίζει δυνατή αντίδραση σε μία αλλαγή στην ρουτίνα του ταράζεται);
  • Συχνά γίνεται ανήσυχος ή πανικοβάλλεται όταν συμβαίνουν μη προγραμματισμένα γεγονότα;
  • Εμφανίζεται καταθλιπτικό ή έχει τάσεις αυτο-καταστροφής (πχ αυτοτραυματισμού);
  • Εμπλέκεται σε επαναλαμβανόμενη, ψυχαναγκαστική και/ή τελετουργική συμπεριφορά;
  • Εμφανίζει συμπεριφορές που είναι ανώριμες και παρόμοιες με αυτές πολύ μικρότερου παιδιού;
  • Συχνά χάνει την ψυχραιμία του και κάνει εκρήξεις θυμού;
  • Συχνά αισθάνεται πολύ ανήσυχο ή μπερδεμένο, ειδικά σε πλήθη ή καταστάσεις που απαιτούν κάτι;
  • Προσπαθεί να επιβάλλει στενά ενδιαφέροντα, ρουτίνες ή δεδομένα σε άλλους;
  • Εμφανίζει "superior" ικανότητα σε περιορισμένες περιοχές ενδιαφέροντος (πχ διάβαζε από 4 ετών)), ενώ έχει μέσες φυσιολογικές ή άνω του μέσου επιδόσεις σε άλλες περιοχές;
  • Εμφανίζει υπερβολικό ή ψυχαναγκαστικό ενδιαφέρον σε ένα περιορισμένο θέμα (πχ ημερομηνίες);
    Λειτουργεί πολύ καλύτερα όταν εμπλέκεται σε οικείες και επαναλαμβανόμενες δεξιότητες;
  • Έχει πολύ καλή "μνήμη παπαγαλίας" (θυμάται τα πάντα);
  • Μαθαίνει καλύτερα όταν παρουσιάζονται εικόνες ή γραμμένες λέξεις;
  • Έχει μέση ή άνω του μέσου νοημοσύνη;
  • Δείχνει να είναι ενήμερο ότι είναι διαφορετικό από τους άλλους;
  • Είναι υπερ-ευαίσθητο στην κριτική;
  • Του λείπουν οι δεξιότητες οργάνωσης;
  • Του λείπει η κοινή λογική;
  • Εμφανίζει ασυνήθιστη αντίδραση σε δυνατό, απροειδοποίητο ήχο (πχ στριγκλίζει, αποδιοργανώνεται ή κάνει κρίση θυμού);
  • Συχνά σφίγγεται, τραβιέται απότομα ή απομακρύνεται όταν το παίρνουν αγκαλιά;
  • Υπερανιδρά σε οσμές που δύσκολα γίνονται αντιληπτές από άλλα άτομα του περιβάλλοντός του;
  • Προτιμά να φορά ρούχα που είναι φτιαγμένα από συγκεκριμένες υφές;
  • Έχει συγκεκριμένο διαιτολόγιο που σχετίζεται με συγκεκριμένες τροφές, μαγειρεμένες και παρουσιαζόμενες εμφανισιακά με τον ίδιο τρόπο;
  • Εμφανίζει δυσκολίες στο γράψιμο ή άλλες δεξιότητες (πχ κουμπώματα) που απαιτούν λεπτή επιδεξιότητα;
  • Δείχνει αδέξιο και μη συντονισμένο κινητικά;

 

Γράφτηκε από: Σύλλογος Επιστημόνων Λογοπαθολόγων Λογοθεραπευτών ΕλλάδαςWebsite: http://www.selle.gr
Άλλες πληροφορίες
Δείτε το βιογραφικό εδώ
Email: info@selle.gr
Άλλα άρθρα του συγγραφέα