Δραστηριότητα για παιδιά - 3 έως 6 ετών
Χαρακτηριστικά φυσικής δραστηριότητας: ζωηρό παιχνίδι (ενδυνάμωση σκελετού και μυών).
Χαρακτηριστικά γλώσσας / επικοινωνίας: μέτρημα• λεξιλόγιο (γράμματα της αλφαβήτου, λέξεις όπως «μέσα», «πάνω» κ.ά.).
Μέσο: μαξιλαράκια, κύβοι από τσόχα ή πετσέτες.
Χώρος: σε εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο.
Ας παίξουμε!
- Σκορπίστε μαξιλάρια («λιμνούλες με νούφαρα) σε μια περιοχή.
- Καλέστε το μικρό σας να καθίσει σαν βατραχάκι και μετά να πηδήξει πάνω από τις πετσέτες, μετακινούμενο σε όλη την περιοχή που του έχετε ορίσει. Βάλτε το να μετρήσει πόσες «λιμνούλες με νούφαρα» μπορεί να υπερπηδήσει χωρίς να τις αγγίξει.
- Παίξτε το παιχνίδι «Σπλάτς!» - το παιδάκι σας πηδάει πάνω από λακκούβες με νερό εκτός από τότε που εσείς φωνάζετε «Σπλάτς!»... και τότε πρέπει να βουτήξει μέσα στην πλησιέστερη λακκούβα.
- Διαβάστε του το ποιηματάκι «Πού και πού» και βοηθήστε το μικρό σας να νιώσει το σφυγμό της καρδιάς του. (Τα παιδάκια με κινητικές δυσκολίες μπορούν να μετακινηθούν γύρω από τις πετσέτες με τον δικό τους τρόπο, σε οποιαδήποτε κατεύθυνση θελήσουν.)
Δοκιμάστε το!
- Καλέστε παιδάκια μεγαλύτερης ηλικίας να πουν δυνατά ένα γράμμα της αλφαβήτου για κάθε λιμνούλα με νούφαρα που υπερπηδούν. Παρατηρείστε μέχρι ποιο γράμμα της αλφαβήτου θα φτάσουν μέχρις ότου «πεταχτούν έξω».
- Κάθε φορά που το παιδάκι σας πηδάει πάνω από μια πετσέτα, ενθαρρύνετέ το να φωνάξει δυνατά, με τη σειρά, κάθε γράμμα του ονόματός του.
- Διαμορφώστε έτσι τις «λιμνούλες με τα νούφαρα» ώστε να σχηματίσετε ένα μονοπάτι. Παροτρύνετε το μικρό σας να κάνει άλματα από λιμνούλα σε λιμνούλα χωρίς να πατήσει το έδαφος.
Πού και πού
Πού και πού, όταν τρέχω και καλπάζω και πηδώώώ
Ξαφνικά, θέλω να σταματώ και να ακούω το σφυγμόόό.
Ξαφνικά, θέλω να σταματώ και να ακούω το σφυγμόόό.