Δραστηριότητα για παιδιά - 3 έως 6 ετών
Χαρακτηριστικά φυσικής δραστηριότητας: ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων (αντίληψη χώρου και σώματος)· συνεργασία.
Χαρακτηριστικά γλώσσας / επικοινωνίας: λεξιλόγιο (λέξεις «θέσης»: από πάνω, από κάτω, ανάμεσα· και λέξεις «δράσης»: γέρνω μπροστά, παίρνω στροφές, κουνάω)· μέτρημα· πρόβλεψη.
Μέσο: ένα σκουφάκι (ή μαξιλαράκι) για κάθε παιδί.
Χώρος: σε εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο.
Ας παίξουμε!
- Με το παιδάκι σας, ανακαλύψτε όλους τους τρόπους που μπορείτε να ισορροπήσετε το σκουφάκι / μαξιλαράκι σε διαφορετικά σημεία του σώματός σας. Για παράδειγμα, πάνω στο κεφάλι, στους ώμους, στη μύτη, στα αυτιά, στη μέση· ανάμεσα στα πόδια, στα γόνατα, στα δάχτυλα, στους αγκώνες. Χρησιμοποιήστε το ποιηματάκι «Η γλώσσα του σώματος» για να πάρετε ιδέες για το που θα βάλετε το σκουφάκι / μαξιλαράκι. Παροτρύνετε το μικρό σας να βρει κι άλλους τρόπους από μόνο του για να ισορροπήσει το σκουφάκι στο σώμα του.
Δοκιμάστε το!
- Παροτρύνετε το παιδάκι σας να ανακαλύψει δύσκολες θέσεις ισορροπίας για το σκουφάκι στο σώμα του. Ζητήστε του πρώτα να προβλέψει πόσα δευτερόλεπτα μπορεί να κρατήσει το σκουφάκι στη θέση που επέλεξε, προτού το ρίξει, και μετά να το δοκιμάσει στην πράξη.
Παίξτε το παιχνίδι «πέρασε στον άλλον το δέμα». Δώστε στο παιδάκι σας το σκουφάκι και εκείνο πίσω σε εσάς. Για παράδειγμα, δώστε του το σκουφάκι από το πόδι σας στο δικό του πόδι. Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε τους αγκώνες ή να κρατήσετε το σκουφάκι μεταξύ ώμου και πηγουνιού. Προσποιηθείτε ότι το σκουφάκι είναι μαγικό και θα διαλυθεί σε κομμάτια εάν πέσει στο πάτωμα.
Τους ώμους ανασηκώνουμε και η γλώσσα στριφογυρνά.
Το δόντια μας τρίζουν και τα χέρια, παπαρούνες!
Τα νύχια μας σπάνε, τα μπράτσα σφριγηλά.
Η καρδιά μας χτυπά και τις μύτες τσουγκράμε.
Με τα δάχτυλα γρατζουνάμε και το δέρμα ρυτιδιάζουμε.
Τα μάτια ανοιγοκλείνουμε, το μυαλό μας το αφήνουμε.